نحوه انتخاب تشک طبی

نحوه انتخاب بهترین تشک طبی

نحوه انتخاب بهترین تشک طبی

تشک طبی باعث حمایت از ستون فقرات شده و به آرامش کامل عضلات کمک می کند. تشک طبی در ترکیب با تمرینات درمانی، به یک پیشگیری موثر از مشکلات کمر تبدیل می شود و در عین حال خواب سالم را تضمین می کند. با این حال، شما نمی توانید محصولات خواب را بر اساس بررسی دوستان و بستگان خریداری کنید، زیرا تنها در صورتی می توانید یک تشک و بالش طبی خوب را انتخاب کنید که بر ویژگی ها و عادات فیزیولوژیکی خود تمرکز کنید.

هنگام خرید تشک طبی به چه نکاتی توجه کنیم؟

با مراجعه به مراکز نمایندگی خوشخواب اصفهان می توانید بهترین مدل های تشک خوشخواب را با توجه به ابعاد اتاق خواب خود، خریداری کنید. هنگام خرید تشک طبي باید 5 پارامتر اصلی آن را در نظر بگیرید.

سختی

موقعیت بدن و سطح راحتی بستگی به درجه سفتی دارد. در یک سطح بسیار نرم، فرد احساس راحتي نمی کند. روی یک سطح بیش از حد سخت، فرد می‌تواند احساس ناراحتی و حتی درد کند.

وزن کاربر

این پارامتر بر احساس سفتی و نرمی تشک تأثیر می گذارد. از این گذشته ، هر چه وزن بیش تر باشد، فشار بیش تر است.

ارتفاع محصول

مدل‌ های بالاتر لایه‌های راحت‌تری دارند، بنابراین خوابیدن روی آن‌ ها خوشایندتر است. تشک هایی با ضخامت 27 سانتی متر یا بیش تر بلند محسوب می شوند که این پارامتر بر اساس قد و وزن فرد تعیین می شود.

نوع مواد پرکننده تشک

ماده ای که از آن لایه های عایق و راحتی ساخته شده است به عمر محصول، سطح راحتی و ویژگی های اضافی بستگی دارد.

نحوه انتخاب تشک طبي

نوع فنر

در تشک های مدرن چند نوع فنر نصب می شود که  هر کدام در منطقه بندی و ویژگی های فشرده سازی آن ها متفاوت اند.

چگونه بهترین تشک طبی را متناسب با فرم بدن خود انتخاب کنیم؟

سختی سطح راحتی را تعیین می کند. مدل های با سختی متوسط، برای افراد با هیکل و قد متوسط ​​مناسب هستند، در تولید آن ها حداقل از دو پرکننده استفاده می شود و برای بیماری های ستون فقرات بهتر است مدل هایی با سطح سخت تری انتخاب شود. تشک های نرم برای افراد مسن مناسب هستند.  افراد با وزن های مختلف سفتی تشک ها را به شکل متفاوتی احساس می کنند بنابراین، شما  باید روی وزن افرادی که محصولاتی را برای آن ها انتخاب می کنید، تمرکز کنید.

نحوه انتخاب تشک طبی با وزن مناسب

نیروی فشار روی تشک به  وزن فرد بستگی دارد. هر چه وزن بیش تر باشد، محصول باید ضخیم تر و سفت تر باشد. افرادی که از نظر پزشکی وزن طبیعی دارند روی تشک هایی با ارتفاع 23-26 سانتی متر راحت خواهند بود. ارتفاع یا ضخامت تشک ها کیفیت و سطح راحتی آن ها را مشخص می کند. آنه ا باید منحنی S طبیعی پشت را ایجاد کنند.

کدام تشک طبی را بهتر است انتخاب کنید، بدون فنر یا با فنر؟

بهتر است نوع ساخت تشک را با در نظر گرفتن عادات کاربر انتخاب کنید. تشک های بدون فنر برای کسانی که دوست دارند به پشت بخوابند یا آسیب های ستون فقرات دارند، مناسب تر است. محصولات بدون فنر از لایه های فشرده  مواد مصنوعی و طبیعی ساخته شده اند که به همین دلیل می توان به ترکیب سختی و ضربه گیر دست یافت. تشک‌هایی با سیستم فنری مستقل برای کسانی که به پهلو یا در موقعیت‌های غیر استاندارد دیگر می‌خوابند و اغلب در خواب پرت می‌شوند، جذاب خواهد بود. طراحی آن ها فرض می کند که فنرها به طور مستقل کار می کنند. هنگامی که فشار داده می شود، آن ها یکدیگر را به پایین نمی کشند.

مقاله پیشنهادی : فرق تشک طبی با طبی فنری

نحوه انتخاب تشک طبي

نحوه انتخاب تشک طبی مناسب برای کودکان

قبلاً متوجه شده ایم که تشک ها با توجه به عادات و ویژگی های فیزیولوژیکی فرد خواب خریداری می شوند. اما در مورد کودکان، انتخاب تشک با این واقعیت که بدن آن ها دائما در حال رشد و تغییر است، پیچیده تر می شود. بنابراین، خرید یک تشک برای 10-20 سال غیرممکن است. بهتر است هر چند وقت یکبار محصول را عوض کنید و نه تنها وضعیت مورد علاقه کودک یا مشکلات کمر، بلکه سن او را نیز در نظر بگیرید.

وظیفه تشک های طبی چیست؟

وظیفه تشک طبی برداشتن بار از عضلات و مفاصل، صاف کردن ستون فقرات و حفظ انحنای طبیعی آن است.تشک طبی به طور کامل زیر وزن فرد فشرده نمی شود، بلکه تنها زیر سنگین ترین قسمت های بدن قرار می گیرد. بنابراین بار به طور مساوی توزیع می شود، خستگی عضلات و مفاصل برطرف می شود. این به آرامش و بازیابی سریع بدن کمک می کند. فرد خوب می خوابد و صبح ها دردی در ناحیه کمر و گردن احساس نمی کند.

مزایای تشک های طبی

تشک های طبی ساختار چند لایه پیچیده ای دارند، بنابراین دارای تعدادی مزیت هستند.

توزیع بار یکنواخت : توزیع بار یکنواخت در سراسر محصول باعث می شود ماهیچه ها شل شوند و اندام های داخلی و بافت های نرم فشاری را تجربه نکنند.

اثر درمانی:  به دلیل وضعیت صحیح بدن در طول شب، به بازیابی سیستم اسکلتی عضلانی، قلبی عروقی و عصبی کمک می کند. در ترکیب با ورزش، مصرف داروها و سایر اقدامات پزشکی، خوابیدن بر روی تشک طبی اثربخشی درمان را افزایش می دهد و به عنوان یک پیشگیری عالی از طیف گسترده ای از بیماری ها از جمله پوکی استخوان در نظر گرفته می شود.

نحوه مراقبت صحیح از تشک طبی

با عملکرد مناسب و مراقبت دقیق، تشک بیش از 20 سال دوام می آورد. اگر تشک بدون روکش قابل جابجایی خریداری کرده اید، حتما یک پد تشک بخرید، زیرا  تشک شما را از آلودگی محافظت می کند و عمر آن را طولانی می کند. تشک های طبی را فقط می توان به صورت افقی حمل کرد. برای جلوگیری از آسیب رساندن به فنرها و لایه های راحتی، آن ها نباید تا شوند. تشک را روی زمین قرار ندهید، زیرا چسباندن محکم از گردش هوا جلوگیری می کند.

پس از این که تشک را روی تخت گذاشتید، باید کمی به آن فرصت دهید تا هوا خارج شود و کاملا صاف شود. تشک های مرغوب در هنگام خواب رطوبت و بو را جذب نمی کنند. اما ریختن آب و نوشیدنی های مختلف روی آن ها بسیار نامطلوب است.  بنابراین، اکنون نمی دانید که چه پارامترهای تشک را باید قبل از خرید در نظر بگیرید. به وزن و قد خود توجه کنید و در انتخاب تشک بچه گانه به سن کودک توجه کنید زیرا محصولات مختلف برای نوزادان و نوجوانان مناسب است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.