فرق تشک طبی با طبی فنری

فرق تشک طبی با طبی فنری

فرق تشک طبی با طبی فنری

تشک رویا اصفهان

فرق تشک طبی با طبی فنری

تشک طبی بهتر است یا تشک طبی فنری ؟

نظر شما چیست؟

شما بین این تشک ها کدام را انتخاب میکنید؟

ملاک انتخاب شما چیست؟

آیا تفاوت میان آن ها را می دانید؟

اگر معیارها و عادات خواب خود را به درستی بشناسید انتخاب تشک مناسب برای شما کار چندان سختی نیست البته این امر برای همه افراد هم کار آسانی به نظر نمی رسد .

تشک طبی:

تشک طبی تشک هایی هستند که معمولا در آن ها فنر به کار نرفته و حالت ارتجاعی کمتری دارند . تشک های طبی بیشتر جهت مصرف کسانی است که از درد در ناحیه کمر و ستون فقرات رنج می برند در اینصورت پزشک برای این افراد تشک طبی تجویز می کند، همین طور این تشک ها برای افرادی مناسب هستند که نرم بودن بیش از حد تشک برای آن ها آزار دهنده است چون تشک های طبی غالبا  تشک هایی سفت هستند چون برخی افراد عادت دارند که روی تشک های بدون فنر بخوابند پس برای آن ها گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

تشک سفت برای افرادی با سن بالا و کسانی که عادت خواب اینگونه دارند مناسب است به یاد داشته باشید که هرچه وزن فردی بالا تر باشد تشک باید سفت تر باشد، یک نکته مهم در این باره این است که شما باید در حین خرید تشک سفت از یک برند مطرح و شناخته شده که کالای با کیفیت تولید می کند خرید کنید که پس از مدتی تشک شما گود نشود.

تشک های طبی  در واقع برای جلوگیری از ارتعاشات ساخته می شوند که باعث حذف تکان خوردن های بی مورد تشک فنری ساخته می شوند.

تشک های طبی فنری:

تشک های طبی فنری خود به دو دسته کلی فنر متصل و فنر منفصل تقسیم می شوند.

  1. تشک فنر متصل (بونل): تشک های فنر متصل خود به دو دسته تشک های طبی و طبی فنری تقسیم می گردند که بعضی از مدل های تشک فنر متصل لایه های مموری فوم دارند، فنر هایی که به هم اتصال دارند محکم اند.

معایب: این تشک ها به دلیل داشتم فنرهای متصل به یکدیگر لرزش های ناشی از تکان خوردن یا جا به جا شدن شریک خواب شما را به سمت شما منتقل می کنند که خوب این احساس برای هر دو فرد نا خوشایند است مخصوصا اگر که خواب سبکی داشته باشید .

2 . تشک فنر منفصل (pocket spring): تشک های فنر منفصل تشک های طبی فنری هستند که بعضی از تشک های فنر پاکتی تکنولوژی جدیدی هستند که کار تقسیم وزن را در سطح تشک انجام می دهند و از لرزش زیاد در نواحی مختلف تشک جلوگیری می کنند.

فنر هایی که در داخل پاکت تشک هستند به هم اتصال ندارند به همین دلیل چون به صورت جداگانه تعبیه شده اند لرزش ها را منتقل نمی کنند که مزیت بسیار عالی محسوب می شود و باعت تفاوت زیادی میان تشک های طبی با طبی فنری می شود ضمنا این نحوه عملکرد باعث می شود که به خواب کسی لطمه وارد نشود سر و صدای زیادی ندارند برای زوج های جوان و به طور کلی افرادی که شریک خواب دارند انتخاب بسیار ایده آلی به نظر می رسد، البته کمی بدنه شلی دارند که عیب چندان بزرگی به نطر نمی رسد چرا که اکثر افراد برای خواب تشک کمی نرم تر می پسندند.

از جمله تفاوت تشک طبی و فنری می توان به این موضوع اشاره کرد که تشک‌ های طبی تنها مناسب برای افراد خاصی است که مشکلاتی در ستون فقرات خود دارند. استفاده از این تشک‌ های سفت برای افرادی که مشکلی در ستون فقرات خود ندارند مناسب نیست. همچنین استفاده از تشک‌ های فنری به دلیل انعطاف پذیری بیش از اندازه آن نیز برای بسیاری از افراد خوشایند نمی‌باشد در نتیجه لازم است از تشک‌ هایی استفاده شود که ترکیبی از خصوصیات هر دوی این تشک‌ ها باشد. سازندگان تشک در برند های مختلف با توجه به نیاز افراد اقدام به ساخت تشک طبی فنری نمودند که برگزفته از خصوصیات مثبت هر دو تشک می‌باشد. برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به ستون فقرات، بهتر است تشک های استاندارد را از فروشگاه های معتبر فروش تشک اصفهان خریداری کنید.

تشک طبی انتخاب کنیم یا فنری؟

تشک طبی بهتر است یا فنری

حال این سوال مطرح می شود تشک طبی بهتر است یا فنری؟ بسته به نوع استفاده و وضعیت جسمانی می توانید از یکی از این دو تشک استفاده کنید. تشک های طبی همانطور که گفته شد بیشتر برای افرادی مناسب می باشد که درد در ناحیه کمر و گردن دارند و یا دچار آرتروز و دیسک کمر شده اند. این تشک مناسب با ارگونومی بدن تولید شده و می تواند انتخابی مناسب برای این افراد باشد. به دلیل جنس رویه به کار رفته در این نوع تشک، باکتری ها و میکوب ها جذب تشک نمی شوند و از تجمع آن ها جلوگیری می کند. این نکته را باید در نظر داشت که برای استفاده از تشک طبی حتما بایستی با یک پزشک ارتوپد مشورت کرده و سپس اقدام به خرید کنید.

تشک های طبی فنری برای افرادی مناسب و قابل استفاده می باشد که دردهای عضلانی ندارند و دوست دارند خوابی آسوده و با آرامش داشته باشند، این تشک نرم تر از تشک طبی می باشد. بهتر است افراد دارای اختلالات ستون فقرات از این نوع تشک استفاده نکنند، چرا که با گذشت زمان فنر های به کار رفته در این تشک خاصیت خود را از دست داده و فرم مناسب خود را از دست دهد ومنجر به درد های بیشتر در این افراد شود.

تشک رویا بهترین فروشگاه اینترنتی تشک در اصفهان

حال که از خصوصیات این دو نوع تشک در این مقاله سخن گفتیم در هنگام خرید باید توجه کرد که تشکی مناسب با نیاز انتخاب کنید تا از آسیب های ناشی از انتخاب تشک نا متناسب در امان بمانید و بسته به نیاز انتخاب کنید که تشک طبی بهتر است یا فنری. البته نکته مهم این است که تشکی که قرار است خریداری کنید، حتما از فروشگاهی معتبر باشد. به این دلیل که استفاده از تشک بی کیفیت همانند استفاده از تشک نا مناسب می تواند منجر به درد های عضلانی و جسمانی شود. نمایندگی تشک رویا بهترین کیفیت از تشک های طبی و طبی فنری را با قیمتی مناسب ارائه می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.