کلاهبرداری به نام طرح تعویض تشک کهنه با تشک نو

کلاهبرداری به نام طرح«تعویض تشک کهنه با تشک نو»

 کلاهبرداری به نام طرح تعویض تشک کهنه با تشک نو

در سالهای اخیر شاهد تبلیغات گسترده برخی شرکتها مبنی بر تعویض تشک قدیمی با تشک نو بوده ایم. اما اکثر کسانی که دست به چنین اقدامی میزنند بدون دارا بودن مجوزهای بهداشتی و قانونی تشک های فاسد و آلوده را خریداری کرده و پس از بازسازی آن را تحت عنوان تشک نو می فروشند!

این افراد یا گروه ها در کارگاه ای زیرزمینی و کارخانه های نامعتبر اقدام به تولید تشک می کنند و تنها با ظاهری زیبا تشکهای خود را به  قیمت تشکهای معتبر و مطرح تعیین میکنند و از آن طرف اقساط بلند مدت اعمال می کنند، از این جهت بسیار مهم است بتوانید بهترین فروشگاه تشک اصفهان را انتخاب کرده و از خدمات آن استفاده کنید.

تفاوت تشک های کارخانه ای (شرکتی) با تشک های کارگاهی

  1. در تشک های شرکتی به دلیل اعمال فیلترها و مجوز ها و نظارت مداوم، از مواد اولیه بهداشتی استفاده می شود. ولی درکارگاهها به دلیل پایین آوردن قیمت و سود بالا از مواد اولیه غیر بهداشتی و صنعتی و بعضا لایه و فنر دست دوم استفاده می شود.
  2. قیمت تشک های شرکتی تحت نظارت می باشد ولی قیمت کارگاهی سلیقه ای می باشد.
  3. مدل و نوع تشک های شرکتی مورد تایید و آزمایش وزارت بهداشت قرار دارد.
  4. در محصولات شرکتی گارانتی معتبر و شرکت ملزم به خدمات پس از فروش می باشد. اما محصولات کارگاهی از گارانتی تنها به عنوان ترفندی برای فروش استفاده می کنند و به هیچ عنوان اعتبار اجرایی ندارد.

مراقب باشید! طرح تعویض تشک قدیمی با تشک نو یعنی تعویض تشک قدیمی شما، با تشک کهنه مشتری قبلی، که طی فرایندی تبدیل به تشک نو شده است . خطر حساسیت پوستی و عفونت ریوی را جدی بگیرید

به گفته برخی از فروشندگان : «این تشک ها را فقط برای تبلیغ و بالا بردن میزان فروشمان خریداری می کنیم و بعد از جمع آوری معدوم می کنیم.»

تجهیز برخی مسافر خانه ها با تشک کهنه
متاسفانه برخی از مسافر خانه ها به دنبال بالش ، تشک و وسایل ارزان قیمت هستند و می خواهند با کمترین قیمت اتاق هایشان را راه اندازی کنند که همین موضوع باعث انتقال بیماری و ایجاد مشکلات بهداشتی زیادی شود .

 از نظر بهداشتی، غیر قانونی است
به دلیل مشکلات بهداشتی و رعایت نکردن حقوق مصرف کننده این کار  قابل قبول نیست و محصولی که به این شکل در بازار ارائه شود باعث ایجاد حساسیت هایی برای افراد خواهد شد. این موضوع از طرف مسئولان بهداشت قابل پیگیری است .

از جمله کار هایی که می توانید با تشک قدیمی خود انجام دهید عبارتست از:  

1) تحویل تشک به مراکز بازیافت شهرداری
تشک ها معمولا مجموعه ای از فنر های فولادی، الیاف پلی استر، اسفنج، فوم پلی اورتان و پارچه است. بازیافت تشک معمولا امری پیچیده است و هنوز بسیاری از مراکز بازیافت شهرداری در کشورمان خدمات بازیافت تشک را ارائه نمی دهند. اما دید سود جویانه برخی افراد منجر به تشکیل کارگاه هایی غیر مجاز جهت بازیافت غیر استاندارد تشک شما شده است.

اما در کشور های پیشرفته با توجه به نگرانی های موجود درباره محدودیت منابع و آلودگی محیط زیست مراکزی مختص بازیافت تشک در نظر گرفته شده است تا تشک قدیمی شما در نهایت در زباله دان قرار نگیرد. حین فرآیند بازیافت، هر تشک روی یک تسمه نقاله که روی آن اره هایی برای برش مواد نرم بالا و پایین تشک طراحی شده است و فوم پلی اورتان و فیبر پنبه ای را از تشک جدا می کند، قرار می گیرد

تکه های فلزی تشک بصورت مغناطیسی از تشک جدا می شوند و مواد فیبری باقیمانده در نهایت خرد می شوند. کل این فرآیند برای یک تشک از یک کارگر 3 الی 4 دقیقه می گیرد. یک کارخانه بازیافت استاندارد تا 90 درصد یک تشک را دوباره استفاده می کند. پنبه و پارچه به الیاف صنعتی تبدیل می شود و فنر ها و فوم بازیافت می شود.

2) افرادی که در نزدیک خود مرکز بازیافتی وجود ندارد، ممکن است بخشیدن تشک به افراد دیگر را مد نظر خود قرار دهند. اما بسیاری از دپارتمان های بهداشتی و سلامتی از بخشیدن تشک به خیریه ها ممانعت می کنند.

3) با شهرداری یا بخش جمع آوری زباله محلتان تماس بگیرید. آن ها مقرراتی برای جمع آوری زباله های بزرگ دارند که می توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.