غذاهایی برای خواب بهتر

غذاهایی برای خواب بهتر

غذاهای خواب آور

شایع ترین اختلال خواب ، تا حد زیادی ، بی خوابی است.از هر سه بزرگسال یک نفر دچار بی خوابی گاه به گاه می شود ، در حالی که از هر 10 نفر یک نفر بی خوابی مزمن دارد.برای بسیاری از افراد ، بی خوابی بخاطر استرس است که با از بین رفتن استرس ، بی خوابی از بین می رود.

اهمیت خوب خوابیدن

خوب خوابیدن در شب فوق العاده مهم است ، مگر نه! یک خواب خوب شبانه نه تنها ما را جوان می کند ، بلکه ما را آماده می کند تا روز بعد را با غیرت و انرژی کامل شروع کنیم.بی خوابی هم چنین منجر به بیماری های مزمن می شود و بر مغز ، سیستم گوارش و بطور کلی سیستم بدنی فرد تأثیر منفی می گذارد.

روش های زیادی وجود دارد که از طریق آنها می توانید خواب خود را تنظیم کنید، یکی از مهمترین آن ها استفاده از تشک های نرم و راحت است. با مراجعه به مراکز نمایندگی خواشخواب اصفهان، بهتر است تشک تخت خود را متناسب با فرم بدنی که دارید، خریداری کنید تا خوابی راحتی در طول شبانه روز داشته باشید. در اینجا برخی از مواردی وجود دارد که می توانید بلافاصله تمرین کنید:

  • عادت کنید که هر شب قبل از خواب کمی مطالعه کنید یا به موسیقی آرامش بخش گوش دهید.
  • خوردن یک لیوان شیر قبل از خواب به آرامش فرد کمک می کند.
  • نور شب باید ملایم ، کم نور و تسکین دهنده باشد.
  • تشک اصفهان خوب و با کیفیت بالا نیز میتواند خواب راحت را برای شما به ارمغان بیاورد.

اهمیت خوب خوابیدن

به طور همزمان ، شما همچنین می توانید در رژیم غذایی خود تغییراتی ایجاد کنید.تغییر رژیم غذایی یک روش آسان و طبیعی برای کمک به درمان بی خوابی است.

معروف است که چهار ستون سلامتی عبارتند از خواب با کیفیت ، ورزش منظم ، سلامتی ذهنی و تغذیه – اما چگونه این عوامل با یکدیگر تعامل دارند؟بیشتر ما برای حفظ رژیم غذایی سالم غذا می خوریم ، اما بسیاری از ما با هدف بهبود خواب خود مواد غذایی را انتخاب نمی كنیم.

هر شب با خوردن برخی از غذاهای خاص خواب آور ، این احتمال وجود دارد که خواب بهتری داشته باشید.بنابراین ، چه غذاهایی ممکن است به خواب بهتر شما کمک کنند؟در اینجا به چند مورد برتر اشاره شده است.

چند ماده غذایی برتر که به شما در خوابیدن کمک می کنند

موز – سرشار از پتاسیم است که به شما در خواب رفتن در طول شب کمک می کند.این ماده همچنین دارای تریپتوفان و منیزیم است که آرام بخش های طبیعی هستند.

پسته – پسته مملو از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین B6 ، پروتئین ها ، منیزیم است که می تواند به تحریک خواب کمک کند ، اما آنها را در حد متوسط ​​مصرف کنید ، زیرا هر چیزی که کالری زیادی داشته باشد می تواند شما را بیدار نگه دارد تا اینکه خواب را تحریک کند.

کیویاین میوه نه تنها به شما کمک می کند تا سریع بخوابید بلکه به شما اطمینان می دهد که شب را بدون بیدار شدن خوب می خوابید.

غذاهای خواب آوربادام هافواید بادام برای سلامتی برای همه شناخته شده است!بادام سرشار از مواد مغذی بسیار سالم و سرشار از منیزیم است.معروف است که منیزیم برای افرادی که بی خوابی دارند شگفتی ایجاد می کند.علاوه بر این ، به شما کمک می کند تا هورمون استرس کورتیزول را که باعث اختلال در خواب می شود ، کنترل کنید.

آجیل – یک مشت آجیل یک میان وعده عالی قبل از خواب است ، زیرا باعث افزایش سطح سروتونین در مغز می شود.آجیل منبع عالی منیزیم و تریپتوفان است.گردو ، دانه های کتان ، تخمه کدو و دانه های آفتابگردان حاوی بالاترین میزان تریپتوفان هستند.

غلات کامل – اگر قبل از خواب کمی احساس بی قراری می کنید ، به دنبال یک تکه نان سبوس دار بروید.غلات کامل تولید انسولین را تشویق می کنند ، که به سلولهای عصبی در پردازش تریپتوفان کمک می کند.

لوبیا – لوبیا حاوی ترکیبی از ویتامین های گروه B مانند B6 ، نیاسین و فولات است که از بسیاری جهات به مغز کمک می کند.از مدت ها قبل از ویتامین های گروه B برای درمان بی خوابی استفاده می شود و به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند.

اینها فقط چند مورد از مواد غذایی هستند که مصرف آنها به بی خوابی کمک می کند.برای اطلاعات بیشتر در رابطه با غذاهای خواب آور دیگر مقالات شرکت تشک رویا را دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.