ارتفاع مناسب برای تخت‌ های یک نفره و دو نفره چقدر است؟

مقدمه

یکی از فاکتور های مهمی که در هنگام خرید تخت خواب باید به آن توجه کنید، استاندارد بودن ابعاد و ارتفاع آن است، چرا که در صورت انتخاب نادرست ارتفاع مناسب تخت می تواند برای شما مشکلاتی را ایجاد کند. این مسئله مهم در بسیاری از مواقع توسط افراد نادیده گرفته می ‌شود. اگر ارتفاع تخت های یک نفره و یا دو نفره به صورت استاندارد انتخاب نشود، می ‌تواند در هنگام بالا و پایین رفتن از آن فرد را خسته کرده و به او فشار وارد نماید.

با نوشتن این محتوا قصد داریم، به مسئله مهم ارتفاع مناسب تخت‌ های یک نفره و دو نفره بپردازیم، تا از این طریق به شما عزیزان در خریداری یک تخت با ابعاد استاندارد و مناسب کمکی کرده باشیم. شما می ‌توانید تمامی محصولات لازم برای تخت خود اعم از: تشک، رو تختی و غیره را از فروشگاه اینترنتی کالای خواب اصفهان تهیه کنید.

آشنایی با ابعاد استاندارد برای تخت خواب‌ های دو نفره

آشنایی با ابعاد استاندارد برای تخت خواب‌ های دو نفره

امروزه مدل ‌های مختلفی برای ساخت تخت وجود دارد. در صورتی که مناسب ترین شکلی که می ‌توان با آن تخت خواب تهیه کرد، مستطیل است. اما در هر صورت اگر قصد خرید تخت دو نفره را دارید، بهتر است ابعاد آن در حالت استاندارد بررسی کنید. به عنوان مثال: طول تخت‌ های دو نفره را در حالت استاندارد باید دویست متر در نظر گرفت و عرض آن ها با توجه به کوچک یا بزرگ بودنشان بایستی بین صد و چهل تا صد و شصت متر متغیر باشد، تا بتوان از آن ها به عنوان تخت دو نفره استاندارد، استفاده کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه صحیح انتخاب تشک های طبی می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

برای فهمیدن استاندارد بودن ارتفاع تخت دو نفره در ابتدا باید به ابعاد مناسب تشکی که روی آن قرار می‌ گیرد، پی ببرید. مناسب ترین ارتفاع برای تشک بین بیست تا سی سانتی ‌متر می ‌باشد. ارتفاعی که می ‌توان برای تخت‌ های دو نفره به عنوان استاندارد در نظر گرفت نیز بین بیست و پنج تا سی سانتی‌ متر متغیر است. پس به طور کلی می ‌توان نتیجه گرفت که ارتفاع تخت به همراه تشک بایستی پنجاه سانتی ‌متر باشد.

ابعاد استاندارد برای تخت خواب‌ های دو نفره

برای خرید تشک خوشخواب در اصفهان من به شما مجموعه تشک رویا را معرفی می ‌کنم. این مجموعه محصولاتی کاملا بهداشتی و با کیفیت را به شما عزیزان ارائه می ‌دهند. شما می توانید انواع تشک های خوشخواب و بالش طبی را با تعرفه های مناسب از این مجموعه خریداری کنید.

ارتفاع مناسب تخت‌ ‌های یک نفره چقدر است؟

ارتفاعی برای یک تخت مناسب است که فرد هنگام نشستن روی لبه آن به راحتی بتواند، بلند شود و به طور کلی پاهایش به زمین برسد. ارتفاع استانداردی که برای ساخت تخت تک نفره برای کودکان و بزرگسالان تعریف می شود، متفاوت است. چرا که کودکان در حال رشد می‌ باشند و به دلیل خواب زیاد در آن ها تخت باید در ابعاد مناسبی طراحی و ساخته شود. طول این تخت‌ ها با توجه به سن و وزن کودک و نوجوانان می ‌تواند از صد و سی تا صد و  هشتاد سانتی ‌متر متغیر باشد و عرض آن نیز می ‌تواند بین نود تا صد و ده سانتی متر در نظر گرفته شود.

در این صورت شما می ‌توانید بر اساس این که کدام یک هنگام نشستن برای کودکتان مناسب ‌تر است و پاهای او به زمین می ‌رسند، انتخاب نمایید که چه ابعادی برای تخت فرزند شما مناسب تر است. اما برای بزرگسالان به طور کلی سایز تخت در ابعاد مشخصی با طول دویست متر و عرض صد و شصت سانتی ‌متر ساخته می ‌شود که ارتفاع آن نیز به پنجاه متر هم می ‌رسد.

ارتفاع مناسب تخت‌ ‌های یک نفره چقدر است

چه تشکی برای تخت‌ های یک نفر مناسب است؟

با در نظر گرفتن ابعاد تخت و جثه فرد می ‌توان سایز مناسب برای تشک را انتخاب کرد. به صورت کلی تشک‌ های تک نفره در دو سایز ساخته و به بازار عرضه می‌ گردند که برای بزرگسالان طول دو متر در نظر گرفته می شود. اما در صورت نوجوان بودن طول آن تا صد و هشتاد سانتی ‌متر هم کافی می باشد. عرضی که برای چنین تشک ‌هایی در نظر می ‌گیرند برابر با نود سانتی ‌متر است. اما سایز دوم برای افرادی در نظر گرفته شده که دارای هیکلی درشت می باشند که طول آن همان دو متر است اما عرض آن به صد و بیست سانتی‌ متر هم می‌ رسد.

آشنایی با چند نکته در هنگام خرید تخت های استاندارد

همان طور که متوجه شدید ارتفاع تخت اگر مناسب نباشد، می ‌تواند باعث مشکلاتی از جمله کمر درد و سر درد در فرد شود. بنابراین از لحاظ فیزیکی تخت کاملاً باید در ابعاد و سایز مناسب برای شما و هم چنین فضای اتاق انتخاب گردد. در ادامه به بررسی چند نکته ای که قبل از خرید تخت دو نفره باید در نظر بگیرید، می پردازیم:

_ با توجه به جثه‌ ای که دارید سایز استاندارد تخت خود را انتخاب نمایید، چرا که شما قصد دارید هشت ساعت بر روی آن استراحت کنید و مناسب بودن ابعاد تخت می‌ تواند در داشتن یک خواب راحت به شما کمک نماید.

_ گذاشتن بالشت مناسب و استاندارد زیر سر از نکات مهمی است که هنگام خواب باید به آن دقت کنید، بنابراین در انتخاب تخت دقت کنید که یک تکیه‌ گاه محکم برای بالشتتان داشته باشد که مانع حرکت آن شود.

_ در صورت غلتیدن در خواب، تخت دو نفره خود را بزرگ انتخاب نمایید.

_ تخت خواب خود را متناسب با ابعاد اتاقتان انتخاب کنید.

_ برای جلوگیری از برخورد پاهای خود به اجزای انتهایی تخت به شما عزیزان توصیه می‌ کنیم تختی را انتخاب نمایید که انتهای آن باز باشد.

نتیجه گیری

با نوشتن این محتوا سعی کردیم برای شما عزیزان از اهمیت ارتفاع مناسب تخت‌ های تک نفره و دو نفره صحبت کنیم. با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله شما می ‌توانید در انتخاب تخت استاندارد ابعاد ذکر شده را در نظر داشته باشید و آگاهانه خرید کنید، تا از این طریق یک خواب راحت داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.