نکاتی برای نگهداری بهتر و شستشو کالای خواب

نکاتی برای نگهداری بهتر و شستشو کالای خواب

نکاتی برای نگهداری بهتر و شستشو کالای خواب

باکمی دقت در کار های روزمره خود درمیابیم که، بیشتر بخش قابل توجهی از زندگی‌ ما را در خواب تشکیل میدهد. منظورم خوابِ غفلت نیست؛ خواب واقعی. زمانی در حدود یک سوم از کل عمر. این طبیعی است که برای داشتن کیفیت بهتر خواب تقریبا همیشه به رختخواب و یا کالای خواب خودمان پناه میبریم و این امر بدان معناست که تمیز نبودن و رعایت نکردن بهداشت درباره کالای خواب میتواند سلامت ما را به تهدید کند. این مطلب جالب تر می شود اگر بدانید در کالای خوابتان چه خبر است!

البته توجه به این نکته ضروری است که تولید کنندگان معتبر منسوجات، همیشه دستورالعمل شستشو و نگهداری بهتر کالای خواب و تشک طبی را به همراه کالا، به صورت تگ یا به صورت بروشور در اختیار خریداران محترم قرار می دهند که معمولا بهترین روش برای تمیز نگاه داشتن و نگهداری آنهاست. ما توصیه میکنیم که اولین کاری که انجام میدهید مطالعه و انجام این دستورالعمل هاست.

خرید تشک طبی و بالش

کنجکاوی دقیق روی رختخواب

ما توصیه میکنیم که کنجکاوی زیادی روی کالای خواب خود انجام ندهید. اما اگر روزی ملحفه هایتان را زیر میکروسکوپ دیدید، شاید چندشتان شودبا این حال جای نگرانی زیادی وجود ندارد. با ما همراه باشید تابیشتر در این مورد بدانید.

محفظه هایی درون تمام ملحفه ها وجود دارد که از سلولهای مرده پوست که روزانه در حدود یک میلیون از آنها از بدنتان جدا می شود تغذیه می کنند. این جمله را میتوان این گونه معنا کرد که : به دنیا می آیند، می خورند، تولید مثل می کندد و همانجا تمام می کنند. اما خواندن این مطلب نباید باعث نگرانی شما شود. فقط یک حالت وجود دارد که میتواند سلامتی شما را بخطر بیندازد و آن هم زیاد شدن این محفظه ها است که بروز حساسیت ها و در مواردی باعث کاهش دستگاه ایمنی بدن میشود. و اما علاوه بر باگ ها، سلول‌های مرده پوست، چربی، عرق، مایعات بدن و خرده های غذا را به میزبانهای رخت خواب خود اضافه کنید. در این زمان است که نگرانی شما قابل قبول است و باید به آن توجه شود.

راه های پیشگیری

اگر بخواهیم راه حلی مناسب برای پیشگیری از این معضل معرفی کنیم باید بگوییم که تنها راه حل فقط شستشوی منظم ودرست درفاصله زمانی های معین، است. حال به شرح این راه حل میپردازیم همراه ما باشید.

زمانبندی شستشوی کالای خواب

این زمانبندی به عواملی همچون میزان استفاده، تمیزی بدن شما در زمان استفاده، فصل، بهداشت فردی و … بستگی دارد. معمولا بهتر است شستشوی ملحفه ها یک هفته در میان،انجام شود. در مورد بالش ها این موضوع جدی تر است و نیاز است سالی دو تا سه بار کاملا شستشو شوند. کار های روزمره باعث شده از این نکته غافل شویم وبه آن توجه نکنیم . با این حال بازم هم دیر نیست همین الان میتوانید اقدام برای خرید بالش و یا خرید تشک طبی جدید کنید. ا. تشکهای های ایرانی تولید کنندگان داخلی مانند تشک رویا محصولات متنوعی را برای مصرف عمومی در اختیار شما قرار داده اند.

چگونگی شستشوی کالای خواب

باید به این نکته توجه داشته باشید که برای این کار هرگز از پودر های آنزیم دار استفاده نکنید، زیرا رنگ منسوجات را خراب می کند. در ادامه متوجه این موضوع باشید که آبکشی و خشک کردن به صورت کامل انجام شود و از شستن همزمان با لباس ها خودداری شود. اگر لکه ای روغنی و یا رنگی وجود دارد که امکان پخش شدن آن زیاد است اول به صورت ویژه آن را پاک کنید و سپس شستشوی کلی را انجام دهید.

مرحله شستشوی اختصاصی تشک

نحوه شستشوی ملحفه‌ها و روتختی :

حالت های زیادی وجود دارد اما بهترین حالتی که میتوانید انتخاب کنید برای این کار شستشوی آن با آب ولرم، با استفاده از صابون و یا شوینده های صابونی ست. برای خشک کردن آنها ترجیحا از هوای آزاد استفاده کنید مانند بالکن و یا حیاط. استفاده از آبلیمو و آب گرم برای  ملحفه ها و روتختی هایی که سفید هستند کمک بزرگی برای شما میتواند باشد. برای خشک کردن هم بهترین حالت این است که اینکار در هوای آزاد و دور از نور مستقیم انجام شود. اگر آنها را به صورت گرد شده درون ماشین بیندازید از تغییر شکل آنها جلوگیری کرده اید.

نحوه شستشوی پتوها:

با اینکه بعضی ماشین های لباسشویی بسته به وزنشان این قابلیت را دارند که پتو ها را بشویند اما توصیه میشود که این کار را به خشکشویی ها بسپارید. وزن زیاد پتوها در حالت خیس ممکن است به ماشین لباسشویی شما آسیب بزند اما به صورت کلی مهم ترین نکته خشک شدن کامل پتوها پس از شستشوست.

نحوه شستشوی لحاف:

مناسب ترین راه برای شستن لحاف همان دستورالعمل ملحفه و روتختی مناسب است.

نحوه شستشوی روبالشی و بالش:

تکانیدن هر روزه روبالشی ها باعث میشود تا از شر باگ ها و گرد و غبار راحت شوید. برای شستشو هم از آب سرد و صابون استفاده کنید. توجه به نوع الیاف برای شستن بالش ها بسیار مهم و ضروریست. الیاف پلی استر هالو با شسته شدن در ماشین لباسشویی مشکلی پیدا نمیکنند. با وارد کردن چند ضربه بعد از شستشو اگر جمع شده باشند، دوباره از هم باز می شوند. یک نکته مهم قراردادن بالش ها هر از گاهی در هوای آزاد است، جایی نزدیک یک پنجره باز.

اگر ماندگاری و افزایش مدت زمان مصرف کالای خواب برایتان اهمیت دارد توصیه میکنیم به نکات بالا توجه کنید و برای شستشوی صحیح آنها اقدامات لازم را انجام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.