کدام تشک استاندارد است ؟

کدام تشک استاندارد است ؟

کدام تشک استاندارد است ؟

رابطه خواب و خوشخواب

بی خوابی و خواب بد مشکل بزرگی در زندگی های امروزیست. که علت های متفاوتی میتواند داشته باشد . یکی از این علل ها که خواب را مختل می کند تشک نامناسب و غیر استاندارد است . اگر خواب خوبی داشته باشید و به اندازه بخوابید میتوانید زندگی سالم و با نشاطی را تجربه کنید. به همین خاطر است که پزشکان توصیه میکنند خواب و خوشخواب خوبی باید داشته باشید.

به طور کلی باید گفت تشک های خوشخواب جز وسایل با اهمیت در خانه هستند که باید در خرید آن دقت کرد .اگر تشک نامناسب استفاده کنید حتما دچار بیماری های عضلانی و استقامتی خواهید شد که از رایج ترین این بیماری ها ، دیسک کمر است. همانطور که میدانید هر فرد یک سوم از عمر خود را  در خواب میگذراند. بنابراین انتخاب تشک تصمیم مهمی است. به یاد داشته باشید که حالت خوب خوابیدن موثرترین راه برای کاهش درد پشت و خواب شب آرام است.

فروش تشک اصفهان

تشک استاندارد :

شرایط یک تشک استاندارد باید به این صورت باشد که پارچه و دوخت محکمی داشته باشد.همچنین باید انعطاف پذیری بالایی داشته باشد تا هر وزنی را تحمل کند. بهترین تشک برای خوابیدن ، خوشخوابی است که ارتفاع آن از تخت بیشتر باشد ولی در مورد تشک های معمولی ارتفاع اهمیت ندارد . برای خرید تشک و خوشخواب مواد تشکیل دهنده آن هم اهمیت دارد.برای اینکه ببینید تشکی که خریداری میکنید از چه چیزهایی تشکیل شده است میتوانید به فروشگاه های تشک خوشخواب در اصفهان مراجعه کنید.تا ماکت های هر تشک خوشخواب اصفهان را به شما نشان دهند .نکته مهم در انتخاب خوشخواب، بررسی تاثیر آن بر سلامت بدن است.  انواع تشک‌های طبی در بازار که سطحی سفت و انعطاف‌ناپذیر دارند، برای سلامت جسمانی جلوگیری از گودی کمر بسیار مفید هستند.

راهنمای خرید خوشخواب

برای خرید تشک و خوشخواب های وارداتی باید دقت کنید که خدمات پس از فروش داشته باشند همچنین نمایندگی آن در ایران موجود باشد. به نوع پارچه و ویژگی های آن دقت کنید که ضد آب و تعریق باشند. به هر حال بهتر است از نماینگی ها و برند های معتبر خرید کنید. البته باید گفت در ایران هم تشک ها و خوشخواب ها با کیفیت عالی و طراحی فوق العاده تولید میشوند که پیشنهاد ما برای خرید تشک اصفهان ، به نمایندگی خوشخواب  اصفهان مراجعه کنید.

نکات قابل توجه:

نوع تشک را با توجه به وضعیت جسمانی خود مشخص کنید:قبل از هر کاری باید با توجه به وضعیت جسمانی خود یک تشک مناسب انتخاب کنید.ممکن است شما دارای گودی کمر بوده یا دارای مشکلاتی در ناحیه کمر، گردن یا… باشید. در این صورت به شما توصیه می شود از میان طبی های بازار یک نمونه را انتخاب کنید.اما اگر مشکل خاصی ندارید می توانید با توجه به خواست و سلیقه خود یک نمونه را از بازار انتخاب کنید.

تشخیص تشک مناسب :

برای اینکه قبل از خرید متوجه شوید تشک مناسب است یا نه روی تشک به پشت دراز بکشد و دست خود را در گودی کمرتان بگذارید ، اگر دست به راحتی زیر کمر رفت یعنی تشک خیلی سفت است و گودی را پر نکرده و باعث میشود که بدن حالت انحنایی به خود نگیرد و مهره های کمر دچار مشکل میشوند. ولی اگر دست به هیچ عنوان زیر کمر فرو نرفت یعنی تشک زیادی نرم است و و کل گودی کمر را پر کرده و بدن زیادی دچار انحنا شده است و این هم باعث میشود مهرهای کمر آسیب ببینند. پس تشکی مناسب است که حالت انحنایی کمر را در حد معمول خود حفظ کند .

 کدام برند تشک را خریداری کنیم

برندهای خارجی متفاوتی در ایران به فروش میرسند ولی در حال حاضر برند های ایرانی مانند تشک رویا اصفهان در بین مردم طرفداران خاصی پیدا کرده که نشان از کیفیت محصولات و خدمات آن میباشد. برای اینکه تشک مناسبی خرید کنید به فروشگاه ها و برند های معتبر بروید و از آنها خرید کنید. که این تشک ها و خوشخواب ها انواع و اقسام مختلفی دارد مانند تشک طبی ، تشک فنری ، تشک آبی ، تشک بادی و ….

در بین تمام تشک ها  و خوشخواب آن تشکی مناسب است که فنر های قوی و طول عمر بالایی داشته باشد و همانطور که گفتیم شرایط استاندارد تشک برای خواب راحت را داشته باشد.

سعی کنید هنگام خرید تشک و کاور محافظ را نیز خریداری کنید:

برخی از تشک ها دارای کاورهای محافظ برای جلوگیری از کثیف شدن تشک هستند. برخی نیز فاقد این کاور هستند که توصیه می شود در صورت عدم تجهیز تشک به این کاورها آن را خریداری نکنید.

تشک با گارانتی خریداری کنید:

از خرید تشک بدون گارانتی به شدت پرهیز کنید. زیرا ممکن است تشکی که خریداری می کنید فاقد استانداردهای لازم باشد و شما را دچار دردسر کند. پس قبل از خرید تحقیق کرده و از نمایندگی های فروش تشک را خریداری کنید.

راحتی تشک مهم تر از سبک و سنگینی است:

معمولا وزن تشک ها با توجه به جنس و تعداد لایه هایشان متفاوت است اما از آنجا که قرار نیست تشک روی تختمان را روزی یک بار بلند یا جابه جا کنیم، وزن و سبکی و سنگینی آن اهمیت چندانی ندارد. یعنی وزن کم یا زیاد تشک ملاکی برای توصیه به خریدن یا نخریدن آن نیست. البته حتما باید تشک های سنگین و دونفره را با کمک ۲ یا حتی ۳ نفر دیگر از جا بلند و آن را تا قرار دادن روی تخت حمل کرد تا فشار کمتری به کمر هر یک از شما وارد شود.

سایز درست را خریداری کنید:

در حال حاضر تشک ها در سایزهای تک نفره 90 و 100 و 120،دو نفره 140 و 160 و 180و200 سانتی متری و تشک کودک با سایز130*70 و135*70و نوجوان 180*80 با سایز مشخص در بازار موجودند. سعی کنید حتما سایزی را انتخاب کنید که متناسب با تخت شما باشد . اگر شما فردی درشت اندام هستید هر گز به سراغ نمونه هایی با سایز 160 در دونفره و 90 در یک نفره نروید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.