راهنمای خرید تشک

راهنمای خرید تشک

راهنمای خرید تشک

تشک خوب برای همه با اهمیت است زیرا خواب خوب نیازمند تشک خوب است. همه ی ما میدانیم که برای شروع یک روز خوب باید خواب راحتی داشته باشیم .پس در نتیجه برای زندگی شاد و سالم نیازمند تشک  خوب هستیم.

ما چهار دسته تشک رویا داریم:

1تشک طبی

تشک های خوشخواب طبی هم نمونه هایی هستند که از اسفنج  با تراکم بالا ویا اسفنجهای فشرده تشکیل شده اند. این تشک ها سطحی سفت و غیرقابل انعطاف داشته و برای افرادی که دچار گودی کمر، برخی مشکلات در ناحیه ستون مهره ها و کمر و… هستند بسیار مناسب هستند.

2تشک  اسفنجی

اگرچه در تمامی تشک ها از اسفنج به عنوان یکی از لایه های اصلی استفاده می شود و از این باب می توان به همه تشک ها صفت اسفنجی را نیز اطلاق کرد، اما مشخصه تشک های اسفنجی استفاده از اسفنج در انواع و وزن مخصوص های مختلف به عنوان اصلی ترین بخش تشک است. از آنجایی که این تشک ها فاقد هرگونه فنر است، از اینرو غلت زدن و هرگونه حرکتی روی این تشک به هیچ نحو موجب تکان خوردن و ارتعاش در سایر نقاط تشک نمی شود و این ویژگی به ویژه در تخت های دو نفره موجب می شود تا آرامش فرد در هنگام غلت زدن فرد دیگر برهم نخورد.

3تشک فنر متصل:

اسکلت این نوع تشک ها از فنر های متصل به هم است . به این صورت که تمام فنرها  به هم بافته شده اند و در زمان تکان خوردن در یک سمت تشک ، سمت دیگر هم تکان میخورد به خصوص در تشک های دو نفره کاملا گویای این موضوع هست.

4تشک فنری منفصل :

اسکلت این تشک هم از فنر است ولی با این تفاوت که  فنرها از یکدیگر جدا هستند و این فنرها باعث میشوند تشک حالت بدن را به خودش بگیرد و ارگونومی بدن حفظ شود و همچنین باعث جلوگیری از لرزش در کل تشک میشود.و این موضوع برای تشک های دو نفره خیلی اهمیت دارد.

ویژگی های یک تشک  خوب:

1.ما به تشکی ، تشک خوب میگوییم که هنگام خوابیدن روی آن بدنمان دچار کوفتگی یا گرفتگی نشود. و میتوان گفت نکته مهم برای بررسی تشک تاثیر آن بر آناتومی بدن است.

تشک طبی موجود در بازار شاید در ظاهر بسیار سفت و خشک به نظر رسد ولی برای بدن مفید است و باعث جلوگیری از کمردرد میشود.

2.تشک ها با قابلیت مواج بیشتر مناسب برای تشک های یک نفره می باشد ولی برای تشک های دو نفره این قابلیت را نباید  داشته باشد.

3.نکته مهم دیگر برای تشک  این است که به عمر مفید تشک توجه کنید که معمولا بین 7 تا 10 سال است .بعد از گذشت این مدت حتما تشک را تعویض نمایید تا دچار مشکل کمردرد و .. نشوید.

4.برای اینکه بتوانید طول عمر مفید تشک را افزایش دهید میتوانید هر سه ماه یک بار تشک  را بچرخانید  و هر شش ماه یکبار انرا برگردانید.

5.تشک مناسب برای هر فرد متفاوت است مثلا افرادی که به گرما حساس هستند باید تشک رویا را تهیه کنند که به خوبی هوا را تهویه میکند و همچنین از الیاف خنک ساخته شده است.

6.تشک برای تخت های دو نفره توجه خاصی میخواهد. اگر تفاوت وزن بین دو نفر زیاد باشد باید  تشکی انتخاب نمایند که متناسب با وزن هر دونفر باشد.

کدام تشک برای من مناسب است؟

اگر پزشک برای شما تشک طبی تجویز کرده یا اینکه ترجیح میدهید جای سفت بخوابید تشکهای طبی ویا طبی فنری  تشک رویا اصفهان   را بخرید.

اگر به دنبال تشک دو نفره هستید با توجه به ویژگی های گفته شده تشک فنر منفصل و یا دو تشک جداگانه بخرید.

اگر به دنبال تشک خوب و قیمت مناسب هستید پیشنهاد ما تشک های فنرمتصل است که هم هم سختی مناسب دارد و هم قیمت مناسب تری نسبت به تشک های فنر منفصل و طبی دارند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.